fbpx
Artykuły

5 cech, które MUSI posiadać DOBRY pomysł na biznes.

Każda osoba, która definiuje się jako przedsiębiorca,
codziennie wpada na kilka nowych pomysłów na biznes.
Jednak który pomysł na biznes jest tym dobrym? 
Oczywiście po przeczytaniu mojego ebooka
(kliknij aby pobrać “10 sposobów na sprawdzenie Twojego pomysłu na biznes”
już wiesz, jak ważna jest odpowiednia walidacja pomysłu.
Jednak czy możemy w jakiś sposób zweryfikować który pomysł nadaje się do procesu walidacji?

Przedstawiam Ci 5 cech, które MUSI posiadać dobry pomysł na biznes:

1. Musi być skalowalny

Co oznacza, że pomysł jest skalowalny?

Skalowanie Twojego biznesu to po prostu wzrost, działanie w większej skali.
Zastanów się, czy Twój pomysł da się zrealizować w skali 10 razy większej,
niż na początku to sobie wyobrażałeś?
A 100 razy większej?

Przykład nieskalowalnego pomysłu:
„Będę sam robił personalizowane swetry na drutach”
oraz ten sam pomysł przekształcony na skalowalną wersję:
„Stworzę firmę, która sprzedaje personalizowane 
swetry robione na drutach, ale do ich produkcji zatrudnię pracowników”

2. Musi rozwiązywać realny problem, pokrywać potrzebę

Jeżeli kiedyś usłyszałeś narzekanie na jakiś temat, 
na przykład od sąsiada „szkoda, że najbliższa piekarnia jest tak
daleko” to znaczy, że problem nie występuję tylko w Twojej głowie,
a istnieje naprawdę 🙂

Oczywiście problem lub potrzebę można wykreować,
na przykład nikt kiedyś nie myślał o smartwatchach czy thermomixach.

3. Musisz mieć możliwość zarabiania na nim

Co z tego, że Twój pomysł rozwiązuje głęboki problem na całym świecie,
skoro nie będziesz w stanie na nim zarobić.
Firma to nie fundacja, musi zarabiać, inaczej upadnie i nie pomoże już nikomu.

4. Musisz znać się na temacie, w którym chcesz robić biznes

Wypadałoby mieć, chociaż szczątkowe pojęcie na temat branży, w której chcesz założyć firmę. 

Nie mówię tutaj o 20 latach stażu u konkurencji, 
ale dobrze by było się zainteresować każdym aspektem
prowadzenia takiej firmy od serwisu sprzątającego do właściciela. 

5. Musisz mieć dojście do kanałów sprzedaży Twojego produktu

Twój produkt może być najlepszy na świecie, ale bez sprzedaży nikt go nie kupi.
Twój produkt może naprawdę pomagać ludziom ale dopóki ktoś go nie kupi,
to się o tym nie przekona.
Minęły już czasy, kiedy „dobry produkt sam się obroni”.
Często sprzedaż i marketing są o wiele ważniejsze od samego produktu. 

Oczywiście sprzedawanie gówna w złotym papierku to szybka 
jednorazowa akcja, po której najlepiej uciec do meksyku, 
ale chyba Tobie nie zależy na jednorazówce, prawda? Chcesz mieć zdrową, stabilną firmę na lata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *