fbpx
Artykuły

7 protipów, które oszczędzą Twój czas, pieniądze i stres. Jeśli planujesz wydać swoją książkę.

Jeśli planujesz kiedyś wydać swoją książkę, po przeczytaniu tego artykułu zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy, czasu i stresu.

Książki są super, to dobry sposób monetyzacji swojej wiedzy. Nie najłatwiejszy, nie najlepszy, ale z pewnością da Ci ogromną satysfakcję.

„Biznes. Historie Prawdziwe” to był mój pierwszy projekt, zakładający wydanie papierowej wersji książki. Od razu zaznaczę, że założeniem projektu nie było zarobienie jak największej ilości gotówki, pomyślałem, że fajnie by było coś takiego zrobić i po prostu to zrobiłem. Popełniając po drodze mnóstwo błędów…

Ta przygoda wiele mnie nauczyła. Mimo wielu nieprzyjemnych sytuacji całość oceniam na duży plus, bo mimo wszystkich przeciwności książka się ukazała i teraz już wiem, co zrobię lepiej, przy kolejnej publikacji 😉 

W tworzeniu BHP uczestniczyło prawie 40 osób, licząc autorów, zespół wydawniczy i osoby z zewnątrz. Dziękuję Wam wszystkim, za wsparcie i wyrozumiałość.

Dobrze, ale przejdźmy do konkretów, co masz zrobić, aby uniknąć moich błędów?

1.Zbierz zaufany zespół.

Zacząłem od zbierania chętnych przez ankietę Google opublikowaną na FB. Teraz wiem, że to nie był najlepszy sposób. Co prawda, zgłosiło się dużo ciekawych osób, ale teraz bym to zrobił zupełnie inaczej.
Jak?
Odzywałbym się bezpośrednio do osób, które wydają mi się ciekawe, prosiłbym o polecenia, kontakty do osób, do których powinienem się zwrócić. Podszedłem do tego zbyt automatycznie. 

2. Weryfikacja treści. 


Powinienem więcej pracy włożyć w weryfikację treści, nie mówię, że poświeciłem na to mało czasu, ale zabrakło tutaj dokładniejszej pracy z autorami poszczególnych rozdziałów. 

3. Nadaj całości drogę, przeprowadź czytelnika z punktu A do B.


Teraz książkę ułożyłbym trochę inaczej. Przeprowadziłbym czytelnika ścieżką złożoną z nawzajem uzupełniających i wynikających z siebie rozdziałów.
Aktualnie jest to zbiór historii, bardzo ciekawych, prawdziwych, wartościowych, ale nie łączących się historii. 

4. Współpracuj z zaufanymi kontrahentami.


Działanie spowalniał ogrom problemów technicznych, od akcji z okładką, gdzie freelancer wykonujący okładkę całkowicie zerwał kontakt. Do osoby wykonującą skład i łamanie tekstu, projekt miał być skończony w 2 tygodnie, po 2 miesiącach znalazłem inną firmę i ostatecznie dopięliśmy wszystkie szczegóły. 

5. Zadbaj o marketing i sprzedaż od samego początku.

 
Pokazuj od pierwszego dnia to, że pracujesz nad książką. Komunikuj postępy pracy. Ja tego nie zrobiłem, głównie dlatego, że nie do końca wierzyłem w powodzenie projektu, ciągle problemy odciągały mnie od tego, przez co marketing rozpocząłem dopiero w chwili kiedy książka była gotowa. 

6. Przedsprzedaż

Dzisiaj to konieczność, przedsprzedaż jest ostateczną walidacją Twojego produktu.
Dobrze poprowadzona kampania, to klucz do sukcesu. Zbierz kasę, zanim wydasz pieniądze na druk. Ewentualnie wypuść najpierw tylko ebook i dopiero potem wydrukuj papierową wersję. 

7. Nie bądź perfekcjonistą, ale również nie spiesz się na siłę. 


Pamiętaj, Done is better than perfect but slow is better than chujowo.

PS: Jeśli chcesz kupić książkę, o której piszę kliknij tutaj 🙂 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *